אדריכלות ירוקה הלכה למעשה 


אדריכלות ירוקה הינה גישה שמיושמת בכל תהליכי הבניה משלב התכנון המקדים ועד למגורים בבית, אשר נועדה לספק מקום מחייה נוח ובריא, לשמר את הסביבה ולחסוך בחומרי גלם, אנרגיה ושימוש במים. במשרדנו גישה זו היוותה מאז ומתמיד גישה מערכתית כוללת, ועיקרון שהנחה את עבודתנו בתכנון בתים ובבחירת חומרי גלם ובניה עבורם.
 
אדריכלות ירוקה כסיסמא שיווקית

בשנים האחרונות, עם עליית המודעות הציבורית לאיכות הסביבה, לעיתים קרובות מדי הפך השימוש בביטוי אדריכלות ירוקה לסיסמא שיווקית שחוקה. במקרים רבים מגלים שעם השימוש השיווקי בסיסמא מתהדר המפרסם ביישום גישות חדשניות לכאורה שהן למעשה שיטות עבודה וטכנולוגיות המוכרות בענף האדריכלות והבניה כבר שנים רבות. במשרדנו, תמר אשר-אבנון, אדריכלים, הגישה מיושמת מאז ומתמיד כעקרון מנחה בתכנון, ללא פיזור סיסמאות.
 
שילוב אדריכלות ירוקה בהליכי תכנון ובניה

במשרדנו אדריכלות ירוקה מיושמת בכל שלבי התכנון והבניה, ומתבטאת בין היתר באספקטים הבאים:
  • תכנון אדריכלי חכם המותאם לסביבה ולאקלים כולל כיוון העמדת הבית וקביעת צורת מבנה שינצלו באופן יעיל את שטח הבית ואת המשאבים הטבעיים כדוגמת אנרגית שמש, אוורור ואור טבעי. בנוסף לכך, אנו שואפים לפגיעה מינימאלית ככל האפשר בסביבה, החוסכת בעבודות פיתוח שטח ועבודות חפירה ומילוי.
  • שימוש במידת האפשר בחומרי בניה מתקדמת לשלד המבנה, כדוגמת שלד פלדה עם קירות מבודדים. השימוש בטכנולוגיות וחומרים של בניה מתקדמת יכול לייעל את תהליך הבניה, לשפר את רמת הגימור ולהעניק בידוד תרמי מעולה שמביא לחיסכון ניכר בצריכת אנרגיה.
  • בחירת חומרי גלם ובניה שהינם חזקים ועמידים, שאינם רעילים או מסוכנים לאדם או לסביבה, ואשר עלויות ודרישות תחזוקתם נמוכות יחסית. בנוסף, אנו דואגים לחישובי כמויות וניצול יעיל של חומרי הבניה במטרה לחסוך בעלותם ולהקטין את כמות הפסולת המיוצרת בעת הבניה.
  • איטום ובידוד תרמי איכותיים עבור קירות הבית, החלונות, הדלתות והגג - מביאים לחיסכון בהוצאות מיזוג אוויר והסקה של הבית.
  • פיתוח שטח נבון שעושה שימוש בתוואי הקרקע הטבעית והצמחייה ומתחשב גם בתנאי האקלים יוביל לצריכה מופחתת של מי השקיה וצמצום הוצאות של תחזוקה שוטפת.
 
להתקשרות ומידע נוסף

המעוניינים בתכנון ובניית בית פרטי המושתת על עקרונות אדריכלות ובניה ירוקה, מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו, תמר אשר-אבנון, אדריכלים, באמצעות פניה באתר או בטלפון 04-626-5201. פנו אלינו לקביעת פגישת היכרות ולקבלת מידע מקצועי נוסף, ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.