אדריכלות בסגנון קלאסי / אדריכלות בהשראה קלאסית


אדריכלות בסגנון קלאסי מסתמכת על גישה תכנונית אשר הגיעה לשיאה בתקופת יון ורומי לפני יותר מ-2,000 שנה ועמדה במבחן הזמן של כל הדורות. למרות מקורה העתיק, המשיכו אדריכלים להסתמך עליה לאורך השנים בתור קו מנחה לתכנון ועיצוב של מבנה במלואו, או על ידי שימוש באלמנטים ורעיונות מסוימים מתוכה.

מגמות אופנתיות וחולפות
 
בעידן השפע, הרווחה הכלכלית והשינויים המתרחשים בקצב גובר והולך נוצרים חידושים והמצאות חדשות לבקרים גם בתחום התכנון והעיצוב. תהליכי ייצור מהירים, תקשורת מידית ואמצעי שיווק מתוחכמים מעודדים את הציבור לנטות לאופנות רגעיות וחולפות.
 
אלו לכאורה אופנות עכשוויות וחדשניות, אך הן גם משתנות לעיתים תכופות ומפנות את מקומם לטרנד הבא. גישה צרכנית אופנתית ומודרניסטית יכולה להתאים לרכישת מוצרים המשמשים אותנו לתקופה קצרה, כמו ביגוד או הנעלה, אך לפי השקפתנו, איננה מתאימה למוצרים בני קיימא שנועדו לשמש אותנו לתקופת חיים שלמה, כמו הבית שבו אנו גרים.
 
בשנים האחרונות התפתחה גישה מודרניסטית ומינימליסטית אשר מתבטאת לרוב בתכנון אדריכלי רזה, מנוכר, לא אישי ודל בפרטים. למרות שסגנון זה קל יותר לתכנון ולביצוע - אנו מטילים ספק ביכולתו לעמוד במבחן הזמן וביכולתו לתת לדיירים את תחושת השלווה, השלמות והיציבות שתמיד יזדקקו לה.
 
משרדנו שואף להימנע מתכנון בתי מגורים בסגנון שנשען על מגמות קצרות טווח ואופנות חולפות. 
 
אדריכלות בהשראה קלאסית
 
במשרד תמר אשר-אבנון, אדריכלים, אנו דוגלים בגישה של אדריכלות בהשראה קלאסית – אדריכלות הניזונה מניסיון בן מאות שנים של תכנון ועיצוב, המשתמשת בשפה ויזואלית עשירה בפרטים ונשענת על עקרונות תכנון ואסתטיקה שעמדו במבחן הזמן, כמו פרופורציה, הרמוניה וסימטריה.
 
אנחנו משתדלים להיצמד לעקרונות תכנוניים, לפתרונות הנדסיים ולחומרי בניה וגמר אשר הוכיחו עצמם ויש להם סיכוי טוב לעמוד במבחן הזמן: לא להשתפשף, להתבלות ולהימאס, אלא "להתבגר" בכבוד ובעדנה.
 
גישתנו מנסה להימנע מאופנות חולפות ולהיזהר ממגמות רגעיות.  אנו משתדלים להימנע מאדריכלות רזה וענייה בפרטים, הנשענת כביכול על תפיסה תכנונית מודרניסטית ומינימליסטית ושפה עיצובית של "קוים נקיים". לדעתנו, לעיתים קרובות מדי מגמה זו יוצרת בתים המשרים קור, ניכור והעדר הרגשה ביתית.
 
להתקשרות ומידע נוסף
 
אם אתם שותפים לאמונתנו באדריכלות בהשראה קלאסית המושתתת על אדריכלות בסגנון קלאסי ומעוניינים בגישה תכנונית זו, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו, תמר אשר-אבנון, אדריכלים, באמצעות פניה באתר או בטלפון 04-626-5201. פנו אלינו לקביעת פגישת היכרות ולקבלת מידע מקצועי נוסף, ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.