פיקוח בניה צמוד על ידי המתכנן 
 

פיקוח על הבניה הינו תנאי הכרחי על מנת להבטיח את בניית הבית בהתאם לתוכנית האדריכלית ולציפיות הלקוח. למשרד אדריכלים תמר אשר-אבנון יש ניסיון וידע רב בכל תחומי הבניה. יש בידנו את כל הכלים הדרושים על מנת לספק ללקוחותינו שירותי פיקוח בניה צמוד וניהול הביצוע.
 
מי מתאים לפקח על הבניה
 
באמצעות פיקוח על הבניה שניתן באופן מקצועי, צמוד ושוטף, ניתן להבטיח בניית בית התואם למפרטים שנקבעו ולתכניות האדריכליות. שירותי הפיקוח ניתנים גם על יד מפקחים עצמאיים, או חברות פיקוח. כאשר המפקח איננו המתכנן הוא נדרש בכל עת לעדכן את האדריכל על כל שינוי או סטייה מהתכניות ולקבל ממנו הוראות להמשך. סטיות וחריגות מן התכנית מתרחשות חדשות לבקרים הן בשל חוסר מיומנות של המבצעים והן בשל אילוצים בלתי צפויים. לעיתים קרובות נדרש המפקח לתת פתרון לבעיה בביצוע אשר יגרור שינוי באדריכלות. במצבים כאלה יש לערב את האדריכל על מנת לגבש פתרון שיתאים לגישה התכנונית.
למתכנן כמפקח הבנייה יש יתרונות על פני מפקח שמועסק בנפרד ואיננו בקיא בכל שיקולי התכנון. כפי שלמדנו מניסיוננו, הביצוע איננו מנותק מן התכנון: לעיתים קרובות אילוצי הביצוע מצריכים תיקון ועדכון פרטי תכנון במהלך העבודה. האדריכל יכול לפתור בעיות בשטח מתוך ראיה רחבה והבנה מהותית היכן להתעקש והיכן להתגמש, מבלי שתהיה פגיעה משמעותית בתוצאה, תוך חסכון ניכר של זמן ומשאבים. כל זאת, בתנאי שלאדריכל יש הבנה והיכרות טובה, עדכנית ומעמיקה עם החומרים ושיטות הבניה בפרויקט, ויכולת להתמודד עם אילוצים בלתי צפויים.
במשרדנו פיתחנו ידע רחב בטכנולוגיות הבנייה, במפרטי בנייה, בחומרים ובמערכות המכניות והחשמליות המקובלות בבנייה פרטית. אנו לומדים ומתעדכנים ללא הרף בחידושים הטכנולוגיים, בחומרים ובשיטות הבניה. בנוסף לכך למדנו להכיר היטב את שוק הבנייה בארץ על מורכבותו והבעייתיות שבו.

מהו פיקוח עליון
 
על פי החוק כל משרד אדריכלים חייב לספק שירותי פיקוח עליון על הפרויקט שתכנן. קיים הבדל מהותי בין פיקוח עליון לבין פיקוח בנייה צמוד. פיקוח עליון מצריך מספר ביקורים של האדריכל באתר הבנייה לאורך התקדמות העבודה, עם דגש על סיום אבני דרך בתהליך. פיקוח העליון יכול לבדוק את התאמת הביצוע לתכניות, אבל הוא מזהה למעשה חריגות שכבר נעשו וברוב המקרים לא ניתן לתקנם. לעומת זאת פיקוח בנייה צמוד דורש מעורבות שוטפת ושליטה בכל תהליכי הבניה. פיקוח צמוד מוודא את שיטות הביצוע, מיומנות בעלי המקצוע והבנת התכניות והמפרטים על ידי המבצעים ובכך מונע מבעוד מועד חריגות, סטיות ותקלות.
 
שירותי תכנון ופיקוח
 
המעוניינים בהתקשרות עם משרדנו לקבלת מידע נוסף על השירותים הייחודיים שאנו מציעים לצורך תכנון אדריכלי ופיקוח על הבניה, מוזמנים ליצור קשר באמצעות האתר או להתקשר בטלפון 04-626-5201. פנו אלינו לקביעת פגישת היכרות ולקבלת מידע מקצועי נוסף, ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.