אדריכלות כפרית ביתית וחמימה 

 
 
אדריכלות כפרית מהי
 
אדריכלות בסגנון כפרי קיימת כבר מאות שנים בצורה זו או אחרת. סגנונות כגון כפרי צרפתי, כפרי אנגלי או סגנון טוסקני כולם התפתחו כתוצאה טבעית של החיים הכפריים באיזור שלהם. הסגנון שמכונה בישראל בשנים האחרונות כסגנון כפרי איננו מוגדר בצורה חד משמעית אלא מתייחס לגישה אדריכלית שאיננה יומרנית ומשרה אווירה של ביתיות ופשטות עם עיצוב פנים שמבוסס על שימוש בחומרים טבעיים, כמו עץ ואבן, וחומרי ריפוד פשוטים כמו פשתן וכותנה. מן הסתם, אלמנטים של הסגנונות הכפריים של צרפת, אנגליה ואיטליה משתלבים בסגנון זה.
 
תכנון בית בסגנון כפרי

 
מעצם היווצרותה של האדריכלות הכפרית במשך מאות שנים, היא מתאימה לגישה של אדריכלות בהשראה קלאסית שבה אנו מאמינים. במשרד תמר אשר-אבנון אנחנו יודעים ליצור את האווירה המבוקשת של הסגנון הכפרי יחד עם הקפדה על מתן פתרונות לצרכי המשפחה בחיים המודרניים.
מבחינתנו, אדריכלות כפרית הינה תכנון אדריכלי לבית חמים ומשפחתי המדגיש פשטות מסורתית, ומקבל את השראתו מגישות בניה קלאסיות שעקרונותיהן תואמים לסגנון זה. בבתים כפריים שאנו מתכננים נעשה שימוש נרחב בחומרי גלם טבעיים בעלי גימור הנוטה ללא מהוקצע. החללים בבתים אלו מאופיינים בפרופורציות אנושיות התורמות ליצירת אווירה ביתית ואינטימית. יחד עם זאת, כמו בכל תכנון אדריכלי אחראי, חייבות להתקיים: התאמה מלאה לצרכים וההעדפות של הלקוח, שמירה על תקציב מוגדר, התחשבות בצורת השטח ובתנאי האקלים וכמובן ,הצמדות לחוקי התכנון והבניה.
 
מאפיינים נבחרים של אדריכלות כפרית
 
כל תכנון של בית שמתבצע במשרדנו נעשה בצורה אינדיבידואלית עבור הלקוח והמשפחה שיגורו בבית. יחד עם זאת, בבתים בסגנון כפרי ניתן למצוא סממנים מאפיינים משותפים ומוטיבים שמיועדים לבטא את הסגנון הכפרי. המאפיינים האלה מדגישים את החזות הטבעית והביתית של החלל, ופעמים רבות מתבטאים בהעדפת גוונים חמים, קורות עץ חשופות, גג רעפים, חלונות עץ או חלונות בלגיים, חיפוי רצפה מחומרים טבעיים, וכן מדרגות, מעקים, גלריות ודקים מעץ. חיפויי הקירות החיצוניים יכולים להשתמש באבן טבעית, בלבני סיד, או בטיח מינראלי או אקרילי בעל טקסטורה מחוספסת.
 
חשוב להדגיש כי בית בסגנון כפרי עדיין יכול להיות מאובזר בכל המערכות המתקדמות והמודרניות ביותר כמו – חשמל חכם, מיזוג אוויר משוכלל, מערכת מיגון מתוחכמת, שואב אבק מרכזי וכד'.
 
לתכנון בית כפרי ולמידע נוסף
 
אם אתם חולמים על בית בסגנון כפרי, לנו יש את כל הידע והניסיון להגשים את חלומכם. הנכם מוזמנים ליצור קשר באמצעות האתר או להתקשר בטלפון 04-626-5201. פנו אלינו לקביעת פגישת היכרות ולקבלת מידע מקצועי נוסף, ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.